3. helmikuuta 2010

Neulo. Virkkaa. Kirjo. Jämälangasta!


Sain käsiini aivan mahtavan kotimaisen uutuuskirjan, Sanna Vatasen 'Neulo.Virkkaa.Kirjo.Jämälangasta!'. Nimensä mukaisesti kirja keskittyy erilaisiin tapoihin ottaa kotoa löytyviä jämälankoja ja kerän loppuja hyötykäyttöön - siis kierrätysajattelua ihan parhaimmillaan.


Ohjeiden vaatimustaso vaihtelee helposta (*) keskitason (**) kautta vaativaan (***). Perustiedot neulomisesta/virkkaamisesta/kirjomisesta hallitsemalla selviytyy suurimmasta osasta ohjeita ihan loistavasti, eikä vaativienkaan ohjeiden kohdalla tehtävä ole toivoton. Suurin osa niistä näyttäisi vaativan minunkaltaiseltani sunnuntaineulojalta vain oikeinlukutaitoa, kärsivällisyyttä ja ehkä hieman mielikuvitusta :)


Vaikea sanoa mistä kirjassa pidin eniten: oliko se värikkäistä ja hauskoista ohjeista ( Sakura-villahousut ja Lumberjack-läppähattu taisivat ainakin löytää tiensä 'to do -listalleni), Sami Repon upeista valokuvista vaiko kaiken tämän mainitsemani upeasta toteutuksesta. Ehdottomasti hankinnan arvoinen kirja - ja mahtava lisä kotimaiseen neulekirjallisuuteen!

 

7 kommenttia:

vilppumaan erika kirjoitti...

Luinkin uudesta Koti ja Keittiö-lehdestä tästä kirjasta ja nyt sitten sain varmistuksen sille, että se kannattaa hankkia :)

Olen niin "helppo", että jo pelkästään kansikuvan hameen vuoksi meinasin juosta kirjakauppaan, hahaa!

Kati kirjoitti...

Mä olen tuota samaa kirjaa eilisestä lähtien pyöritellyt käsissäni (posti toi). Ihanan iloisen näköinen kirja jo ulkoasultaan ja oli siellä muutama ihan toteuttamiskelpoinen ohjekin. :)

Inka kirjoitti...

Erika, minä olen ihan yhtä helppo :P Mutta puolustuksemme pitää sanoa, että jotkut kansikuvat kyllä ovat ihan vastustamattoman hienoja - niinkuin tässäkin!

Kati, iloinen on just oikea sana kuvaamaan tätä kirjaa :) Vielä kun jostain saisi sitä 'ylimääräistä' aikaa että ehtisi jotain neulomaankin..

nuttula kirjoitti...

Kuulin, että tuo on kaunis ja tasokas kirja. Tekisi mieli päästä tutkimaan, vaikka en edes tee käsitöitä :-)

Markka kirjoitti...

Voi ei, mä tahtoisin tuon kirjan kanssa! Kamalan kaunis ja inspiroiva. Ihan on mun näkösiä juttuja kirja täynnä.

Anonyymi kirjoitti...

itsekkin himoitsin kyseistä kirjaa,mutta en raaskinut ostaa,ONNEKSI on kirjasto olemassa. kansikuva oli tosiaan herkullinen,mutta jotenkin sisältö jäi vaisuksi minulle,kauniita töitä ja kuviahan kirja on kyllä täynnä...

Inka kirjoitti...

nuttula, kuvien ja väriyhdistelmien takia kyllä tätä kirjaa kannattaa tutkia, vaikkei niitä käsitöitä tekisikään :)

Markka, olen täysin samaa mieltä! Tämä kirja melkein huutaa sinun nimeäsi :)

Anonyymi, onneksi on kirjastot - älä muuta virka :)