5. helmikuuta 2009

suomalaista villaa

Imbi Oravatar

Bongasin edellisestä Suuri Käsityö-lehdestä maininnan kotimaisista Utuna-langoista. Ihastuin niihin heti nettisivujen kautta totaalisesti ja pitihän sitä sitten pari kerää tilata, ihan vaan kokeeksi..

Untu Lohtu


Untu Lempi

Fiksu ihminenhän tilaa/ostaa lankaa, jahka tietää mitä niistä haluaa tehdä. Minä en, joten vielä ei ole aavistustakaan mitä näistä tekisin. Imbi-langasta ehkä huivin, mutta Untut saavat toistaiseksi odottaa. Mutta mikäs niiden odotellessa, kyllä niitä ihailtua silti tulee.

9 kommenttia:

Joana kirjoitti...

Voi mitä ihania nimiä langoille on annettu! Minäkin ostan lankoja, vaikka aina ei ole hajuakaan, mitä niistä tekisin.Sitten aina harmittaa, kun jotakin ihanaa lankaa ei olekaan tarpeeksi, kun inspiraatio iskee. Nyt haaveissa olisi villabaskeri, jonka alla tukka ei menisi aivan lyttyyn. Täytyypä käydä tutustumassa näihin ihanuuksiin, jos vaikka baskerilangoiksi...

Mukavaa viikonlopun odotusta!

violet kirjoitti...

Mä tilaan ja ostan kuten sinä. Ensin haluan värejä ja kosketella lankaa.

Nyt on muuten pakko kertoa että näin viime yönä unta sinusta! Olin kansssasi jossakin autolla, sinä ajoit (onneksi!) ja oli kauhean kivaa!
Juteltiin niitä näitä ja uni oli jotenkin hyvin realistinen. Sulla oli semmonen iso maasturi. Onko totta??

Inka kirjoitti...

hiiriemo, nimet ovat minustakin vallan mainioita. Näkee että niissä on käytetty aikaa ja ajatusta :)
Mukavaa viikonloppua teille myös!

violet, voi kuinka hauska uni! Minä muuten tykkään kovin ajamisesta, joten oikeastikin olisin halunnut ehdottomasti ajaa. Isoa maasturia ei ole, muuta kuin haaveissa. Sellainen _kunnon_ työpeli, ei mikään "city-maasturi". Sellainen minkä kanssa voisi huoletta ajaa kaikki kärrypolut, mahduttaa kyytiin lapset, eläimet ja tavarat eikä koskaan murehtia siitä, onko auto kurainen vai ei. Koska se aina olisi :)

Suvi kirjoitti...

Minä myös ostan ensin lankoja. Kauniita värejä ja ihanan tuntoisia. Sitte alan miettiä mitä niistä tekis. Jos teen ollenkaan, ainahan ei lankaa ees raaski käyttää.

Heli kirjoitti...

herkkuja! kuulun kai tavallaan samaan sarjaan, sillä mäkin olen vähällä ostaa, vaikken edes osaa neuloa.

Valloittava valkoinen kirjoitti...

Aivan ihania lankoja!!!

Merruli kirjoitti...

Sama vika rahikaisella: lankaa tulee ostettua ilman selkeää tietoa mihin tarkoitukseen sen hankkii. Nämä ovatkin minulla vielä täysin kokematta. Tänään tarttui matkaan vihreää puuvillalankaa, josta tiedän kyllä haluavani kesähuivin.

Inka kirjoitti...

Suvi, totta tuokin. Aina ei edes raaski käyttää.

heli, vähän sama kuin minä ja kankaat. Ostan vaikka en sitten oikein mitään osaa ommellakaan.

anu, niin on :)

Merruli, huivia minä näistä vähän kaavailen. Olisi sopivan ohkaista. Mutta malli on vielä hakusessa. Ja voipi olla pitkäänkin..

Anonyymi kirjoitti...

Värit näyttävät upeilta kuvissasi. Utunan sivuilla ne olivat paljon haaleammat. Ovatko todella noin ihania? Voisin tilata myöskin. Varsinkin Lohtu hehkuu upeasti. Myös minä ihastun lankoihin ja vasta sitten mietin mitä siitä tulisi.

-rosmariini